یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: زن معتاد برای اجرای نقشه سرقت‌های خود، کودک 4ساله‌اش را با کتک‌زدن مجبور می‌کرد دختربچه‌های خردسال را به مکانی خلوت بکشاند تا او بتواند طلاهایشان را به سرقت ببرد.

متهمان

رسیدگی به این پرونده از آخرین ماه‌های سال گذشته و هنگامی آغاز شد که والدین دختر بچه 5 ساله‌ای با مراجعه به کلانتری 114 غیاثی مدعی شدند زن جوانی هنگامی که فرزند خردسال آنها در جلوی در خانه‌شان در حال بازی کردن بوده، به بهانه دادن شیرینی به او نزدیک شده و با فریب کودک خردسال طلاهای او را به سرقت برده است.

سرقت جلوی چشم مادر

درحالی‌که تحقیقات درباره سرقت طلاهای کودک خردسال ادامه داشت، در نخستین ماه امسال باز هم سرقت دیگری به پلیس گزارش شد. در این سرقت که در شهربازی یک بوستان صورت گرفته بود، طلاهای دختر بچه‌ای هنگام بازی به سرقت رفته بود.

مادر این دختر بچه به کارآگاهان گفت: روز گذشته به اتفاق چند نفر از آشنایانمان که آنها نیز بچه‌های خردسال دارند، به پارک نزدیک خانه‌مان رفتیم اما درحالی‌که ما سرگرم صحبت کردن بودیم و بچه‌ها در مقابل چشم ما در حال بازی بودند ناگهان متوجه گریه دخترم شدم. وقتی به سراغش رفتم متوجه شدم که طلاهایش سرقت شده است.

دختربچه‌های دیگری هم که در آن اطراف بودند زنی ناشناس را به‌عنوان سارق طلاهای کودکم به ما نشان دادند اما چون او هم دختر بچه خود را به پارک آورده و سرگرم بازی با او بود فکر کردیم که بچه‌ها اشتباه می‌کنند اما دقایقی بعد زن جوان ناگهان ناپدید شد.

درحالی‌که سرقت طلاهای کودکان در جنوب شرق تهران همچنان ادامه داشت، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان بررسی‌های تخصصی درباره این سرقت‌ها را آغاز کردند و در این بررسی‌ها دریافتند لحظاتی قبل از وقوع سرقت‌ها، یک دختر بچه خردسال با کودکانی که دستبند، گردنبند یا النگوی طلا داشته‌اند دوست می‌شده و سپس آنها را به محلی که مادرش در آنجا نشسته بوده می‌کشانده و در آنجا مادر کودک، اقدام به سرقت طلاهای کودکان می‌کرده و سپس همراه یکدیگر از آنجا دور می‌شده‌اند.

درحالی‌که تحقیقات در این باره ادامه داشت، کارآگاهان با راهنمایی دختربچه‌ها توانستند تصاویری فرضی از این مادر و کودک به دست بیاورند و آنها را در اختیار واحدهای گشت پلیس قرار دهند.

دستگیری زن دزد

درحالی‌که تصاویر زن سارق در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفته بود، 14 مهرماه ماموران کلانتری 114 غیاثی هنگام گشتزنی زن جوانی را که در یک کوچه خلوت در حال سرقت طلاهای یک دختر بچه بود شناسایی کرده و وی را به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران انتقال دادند و با دعوت از کودکان مشخص شد که وی همان سارق طلاهای کودکان است.

متهم در اعترافات خود گفت: بعد از جدایی از همسرم، با 2همدستم که آنها نیز به مواد‌مخدر اعتیاد داشتند آشنا شدم و قرار شد برای تامین هزینه مواد‌مخدر، دست به سرقت بزنیم. برای اجرای نقشه‌مان من دخترم را دعوا می‌کردم و از او می‌خواستم تا در پارک‌ها و زمین‌های بازی، کودکان خردسال را به جای خلوتی که در آنجا در کمین نشسته بودم بکشاند و او هم از ترس کتک خوردن، با کودکان هم سن و سال خودش دوست می‌شد و آنهایی را که با خودشان طلا داشتند به جایی که من در آنجا نشسته بودم می‌کشاند و من هم در فرصت مناسب طلاهایشان را می‌دزدیدم که در این سرقت‌ها دو جوان به نام‌های یاسر و مجتبی نیز با من همدست بودند.

با اطلاعاتی که این زن در اختیار ماموران قرار داد به سرعت همدستان وی نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها با بیان اینکه علت آشنایی‌شان با یکدیگر اعتیادشان به کراک و شیشه بوده است، به ربودن طلاهای کودکان اعتراف کردند. از سوی دیگر مشخص شد که 2 مرد جوان درباره زورگیری از زنان تنها نیز سوابقی دارند.

مالباختگان بیایند

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام جزئیات این پرونده گفت: تا‌کنون 15 مالباخته شناسایی شده‌اند و دادیار مرشدلو، رئیس شعبه 12 دادسرای ناحیه 14 شهید محلاتی با صدور دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهمان، از شهروندانی که طلاهای کودکان آنها از اواخر پارسال در مناطق جنوب و شرق تهران به سرقت رفته، خواست به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه 12 دادیاری دادسرای ناحیه 14 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 120711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز